TRUSTY, KTORÉ ŤAHÁ PES |
Žijeme v dobe, kedy sa už vskutku nemožno sťažovať na nedostatok informácií. Veď si len vezmime taký Internet... Niet snáď ani takej veci, ktorú by tam človek nenašiel. A musíme sa priznať, že podklady k nasledujúcemu článku sme taktiež aj my objavili v celosvetovej počítačovej pavučine. Najprv nás to trocha zarazilo, veď celé to zaváňa nevkusným obchodovaním so psami, ale na druhej strane zasa musíme uznať, že tento spôsob obchodovania je prospešný... Aj keď sa našincovi môže zdať trochu neetickým, má do istej miery svoje opodstatnenie. |
|
Tí skôr narodení sa ešte určite pamätajú na takzvaných
psích hrdinov filmového plátna osemdesiatych rokov. V tom období to bola
natoľko chytľavá téma, že sa jej okrem Hollywoodu venovala aj sovietska
kinematografia. Neskôr síce nastal útlm, ľudia sa obrátili od zvieracích
hviezd k superakčným hrdinom, ale zdá sa, že onedlho nastane zvrat. Hlavne
večne pripravený a už spomínaný Hollywood sa po tragických septembrových
udalostiach z minulého roka rozhodol, že je vhodné ustúpiť od filmov
s teroristickou a podobnou tematikou a radšej sa väčšina spoločností vracia
k čarokrásnym rodinným filmom. |
Fakt skrytá reklama!
Pomerne známy filmový producent začiatkom roka
navštívil viaceré spoločnosti zaoberajúce sa výrobou krmív a potrieb pre
psov, aby prispeli na novú produkciu, v ktorej bude zohrávať hlavnú úlohu
pes. Siahodlhé jednania nakoniec viedli k tomu, že sa vytvoril obchodný
trust, v ktorom figurujú dve filmové štúdiá a traja výrobcovia krmív
a potrieb pre psov. V stručnosti sa všetci zúčastnení dohodli na tom, že
výrobcovia prispejú nejakými tými miliónikmi na dlhodobú produkciu rodinného
seriálu, v ktorom budú účinkovať ako hlavní hrdinovia psy a filmári im za to
zabezpečia propagáciu ich výrobkov. Poviete si, že na tom nie je nič
zvláštne, že tak to funguje na celom svete a odjakživa, ale tá reklama nie
je hocijaká. Nejedná sa o klasické šoty, aké nám servírujú komerčné
televízie počas filmových prestávok. Po konzultácii s psychológmi a ďalšími
odborníkmi totiž všetci zainteresovaní dospeli k názoru, že agresívna
a priama reklama už nie je až taká účinná. Oveľa väčší efekt ma reklama,
o ktorej človek ani nevie, ale predsa ju podvedome mozog zaregistruje. V takomto duchu sa už aj začali prípravy spomínaného
seriálu, ale teraz sa všetko trocha spomalilo, pretože združenie istých
výrobcov (samozrejme nezaangažovaných v produkcii) podalo protest proti
takejto forme reklamy, pretože podľa nich neumožňuje zákazníkovi slobodu
výberu tovaru, ale ho podvedome núti k jeho kúpe. K slovu sa dostala armáda
advokátov, ktorí za mastné honoráre logicky dávajú rôzne podnety, návrhy,
hľadajú kompromisy... Seriál sa síce nakrúca, ale predbežné súdne
rozhodnutie znie, že sa nesmie pustiť do vysielania ani dostať na plátna kín
(seriálu má totiž predchádzať celovečerný film), kým sa nezistí, či je
takáto reklama podľa zákona prípustná. Branislav Mathe |
|